About Me

My photo
muhammad norhidayat bin alias adalah nme yang diberi oleh ayah aku kepada aku,,aku skang dahjdi atas 18...19 thun skang umo aku....dok klang je kot..

Sunday, October 10, 2010

jatuh cinta kali pertama..dan aku benci valentine

aku xtau mkne cinta yang yang sbnarnye...dulu just ske2 gitu je kot..msuk je sek men,aku xtau aku leh jtuh hati kt sorg dak pmpuan ni...die xdelah lawa sgt...stu sek ngn aku dulu..dok asrama cm  aku jgak...
dulu mne maen fon,msj2dulu aku men surat je kot...bes gler...nk cntct die je..tulis surat dan letak bawah meje..haha...org laen pun aku ase ade gak pernah buat cm aku buat kot..xddelah special sgt,tp bertuah ade lah skit sbb ade yg tersyg msh hargai kite la katekan....stahun jgak la aku dgn die...ntahlah..xbpe pasti aku...mlas nk bukak kalendar la kwn2 oi...
aku jtuh hati pun sbb die baek ngn aku,otak gler2 gak la kan cm aku...

ayat first jiwang yang aku pernah ckp kat die..
"bile saya ade peluan untuk curik hati awk tu"

time tu debar la jgak kan..first time kot aku usha gurl...xsgke aku dapat respon terbaik dari ladang..aku xlpaskan die walaupun shari,xkuar study sme2,aku bg surat kt die,lau xpun aku curik2 kol die time blik umah....nset aku ade pkai,tp mak rampas..xbg aku cintan2,hahaha...
tapi aku xkesah..aku pndai game org time tu..
mcm2 aku game...
tahun kedua akui dgn die ase cm xbes...sbb aku dpt tahu yang die ade barah otak...tahun baru aku wish sme2 dgn die...bes gler la bln tahun bru tu...ase beruntung gler dpt hdup ngn die....tapi sume tu xlme bg aku..
bulan 2 je aku dapat lepak sme dgn die..
aku dah plan nk smbut valentine ngn die...smgu sblm v.day tu...die msuk wad..aku terkaku jap..cm xcye je...
aku fly asrama...pergilah jge die...3hari sblm v.day..aku bwk sume buku n gmbar kngan ktika die shat...
die snyum n ckp ngn aku..."yat,lau ade pape jadi kt ica,smpan sume ni dan janganlah buang sume kngan tu..janji kat ica"..aku angguk tpi dlm hati aku tetap berduke...14.2..v.day..aku xg kelas pun..aku fly kuar crik bunga...

rupanya bunga yang aku bwak tu just tuk diletakkan di pusaranya..
sku smpai dibilik die,die lemah dan pucat,aku genggam tgn die kuat2..berderai airmate aku ktika itu...die ckp.."janji kat ica yat..jgnlah sdih2 kalau ica xde,ica xsmpurna wt yat..ica xxdpt lme dgn yat..maafkan ica,"ketika aku menutup muke ku dgn due tgn aku tu,aku rasekan die telah tiada maya lagi utk trus genggam tgn aku tu...
aku fhm ape yang die inginkn walaupun aku xmngerti knape aku harus ditingglkan begini...payah ke utk aku menjaga die...aku hlang smgt...aku trus terpaku dpn pusara die waktu slpas pngebumiannya itu...

xkusgka,xkuduga..perpisahan yang akn melanda...aku redha.. tapi aku xkan dpt lupekan die wlaupun peristiwa ini 5 thun sudah berlalu...sbb tu aku benci valentine day>>>

No comments:

Post a Comment